Когато икономиката е в постоянен „ребус“ и пазарът е в хаос заради предстоящото въвеждане на еврото, малкият бизнес усеща тази нестабилност най-силно. Ако и ти си от онези, които мислят как да оцелеят, но и как да се развиват, сигурно усещаш, че старите формати вече не работят както преди.
И точно тук идва добрата новина, когато говорим за туризъм и преживявания – промяната в нагласите на пътуващите отваря нови възможности. Хората вече не търсят просто Bed & Breakfast. Те искат нещо, което да им остави вкус в устата и история в сърцето. Искат да усетят онова „само тук и сега“, което прави едно пътуване незабравимо.
И ако се чудиш как изглежда това „само тук и сега“ – представи си, че си гост на вечеря, но вместо в ресторант, тя е организирана в стара плевня, украсена със свещи и глинени съдове. Или пък – ателие на художник в стария град, превърнато за един ден в артистична трапезария, сред стативи, платна и истории, разказани с вкус. Такива мигове не се побират в менюто и на най-звездния ресторант. Те са живо преживяване, което носи история… твоята история.
Ето това са Pop-Up събитията
Ефимерни, но толкова силни, че гостите им разказват за тях месеци наред. Красотата им е в това, че не ти трябват хотел с 50 стаи или голям ресторант, за да си успешен. Нужно е въображение, добро планиране и желание да дадеш на хората усещането, че са част от нещо специално.

Светът вече е хванал вълната
Не си мисли, че това е мимолетна мода. Според последните анализи на The Business Research Company глобалният пазар на кулинарен туризъм ще нарасне от 924,8 млрд USD през 2024 г. до 1 067,95 млрд USD през 2025 г., със среден темп на растеж около 15,5 %. Европа пък расте с почти 19 % всяка година – по данни на Grand View Research – и вече е сочена като лидер на гастрономическите формати.
С други думи: гладът за преживявания, които обединяват храна, култура и място, е по-голям от всякога!
Сцената е твоя – отвори завесата на първото си Pop-Up
Знам, че понякога най-трудното е не идеята, а първата крачка. Точно затова създадох индивидуалния онлайн курс „Pop-Up събития“. В него ще ти покажа как да минеш пътя – от вдъхновяващата концепция и менюто, през партньорите и логистиката, чак до финалния детайл, който превръща събитието в устойчив доход.
Ще имаш добри примери и насоки, ясна структура, шаблони, примерен бюджет и план за старт – за да не губиш време в грешки. А ако вече имаш опит, курсът ще ти даде онова надграждане, което превръща една добра идея в професионално преживяване.
Можеш да избереш:
- Пълен пакет с изчерпателни модули: ДНК на pop-up преживяването и Оперативен наръчник.
- Мини-курсове по жанрове – от тайни и имерсивни вечери до тероарни трапези и прогресивни формати.
И във всеки вариант те чакат 🪄 бонуси: Brand Kit, примерен бюджет и launch план, за да започнеш уверено.
Pop-Up събитията са новият хит в преживяванията. Може би (а аз съм сигурна), защото говорят на езика на човешкото, споделянето и общуването. А най-хубавото е, че точно ти можеш да бъдеш разказвачът им…

Автор на статията и курса:







