Екатерина Терзиева

Екатерина Терзиева е журналист и лицензиран гид и тур лидер. Има над 20 години практика в различни ежедневници – 7 г. е кореспондент на вестник “Сега”, 5 г. е в екипа на в. “24 часа”, била е и в Българска телеграфна агенция. Работила е по някои международни медийни проекти като Балканска мрежа за разследващи репортажи. Междувременно има редица специализации и журналистически обучения по линия на ВВС World Trust, European Journalism Centre със седалище в Маастрихт, Холандия, Европейската комисия, а впоследствие и специализирани обучения за журналисти с ресор земеделие и храни към DG AGRI на ЕК. От началото на 2015 г. е  председател на Асоциацията на селскостопанските журналисти в България, пълноправен член на Еuropean Network of Agricultural Journalists (ENAJ).

 

През 2012 г. и тя като мнозина свои колеги започва болезнено да усеща интензивното разместване на пластовете в медийния сектор. Трябва да вземе решение – дали да продължи в медиите в условията на нарастващ корпоративен натиск и зависимости, или да се заеме с нещо ново смислено. Давайки си сметка, че иска да посвети усилията си на значима за хората тема, основава медията за земеделие и храни Агроновините. Твърдо вярва, че хората се нуждаят от по-голяма осведоменост за връзката между фермата и тяхната чиния. Храната, чистотата й, произходът й, човешките лица и съдби зад един продукт все повече застават в нейния фокус. Междувременно учи и се лицензира като екскурзовод и тур лидер към  Министерството на туризма, членува и в Асоциацията на екскурзоводите в България. Организира и води различни гастрономически турове, които представят местните общности, тяхната култура и природни дадености чрез храната и хората, които я произвеждат. Фокусът са традиционните местни храни, произведени по устойчив и честен начин. Чрез тези турове тя не само показва отличните дадености на България по отношение на нейната гастрономия, вино, земеделие и култура, но помага на мнозина фермери да се отворят към обществото. Предлагайки дегустации на продуктите си, производителите осъществяват директни контакти със свои бъдещи клиенти, като скъсяват веригата за продажби. Така фермерите получават добавена стойност, а за техните посетители пътешествията към селото се превръщат в пътуване към корените и преживяване за всички сетива.

Upcoming Events

0