Ако в Кутията на Пандора е имало болести, които любопитството на богинята разпространило по земята, в кутиите на Таня, Светла и Момчил има лечение – за душата. Тримата приятели предлагат на изкушение бутилка вино, селектирано за потребителите с подходяща храна от професионални сомелиери. Изтънчената комбинация се доставя на клиента до вратата му в кутия от рециклирани естествени материали. Заедно с виното и деликатесното сирене или фин шоколад, кутията съдържа информация за комбинацията от виното с храна, както и препоръки за консумацията й.Целият бизнес проект е наречен от авторите му Bottle/Cheese и, невероятно, но факт, до започването му нито един от тримата не разбира нищо от вино и съчетаването му с храна.
Един ден Момчил и Таня присъстват случайно на дегустация, където разбират, че едно от най-големите удоволствия е да комбинираш доброто вино с подходяща за него храна.
Подплатена от желанието да „живее бавно“, идеята е на Момчил, а той работи 2 години по нея, като премисля всички детайли и създава визия за мащабен проект. Таня – неговата съпруга, се включва през 2016 г., за да му помогне да финализира концепцията. Светла става част от екипа, след като се вдъхновява от идеята на своите приятели. Така с общи усилия, малко преди Новата 2017 г., тримата бързо материализират новата компания Bottle/Cheese.
„Искаме повече хора в България да умеят да се наслаждават на хубави моменти в ежедневието. Желанието ни е да им дадем такава възможност, като предложим комбинация от добри продукти. Така помагаме и на малки български производители да стигнат до нашите клиенти, да стимулираме и рекламираме малките производства“, казват предприемачите.
Таня Лисичкова и Светла Димитрова са приятелки отдавна, заедно работят в известна медия за родители. Таня има училище за родители, в което обучава двойките за първите срещи с малкия човек. Момчил Лисичков е графичен и уеб дизайнер с дългогодишен опит, преди да му хрумне идеята за бизнес с изтънченото съчетание между добро вино и подходяща храна.
През лятото на 2016 г. Момчил и Таня решават да кандидатстват по програма за стартъпи. Одобрени са след купища попълнени въпросници, видео представяне и кратка презентация пред публика. Така в края на септември започват обучението на Start It Smart. В преакселератора се запознават с много други млади хора със свежи идеи, които в рамките на три месеца развиват и превръщат в новостартиращи компании. Така те започват официално новия си бизнес на 16 декември 2016 г., само няколко дни, след като и Светла се присъединява към екипа. Момчил като дизайнер се заема с графичната и уеб визия на новия проект, Светла поема продажбите, а Таня – сайта, социалните медии и дигиталния маркетинг.
Тримата влагат в новия проект 3000 лева лични средства. „Караме на мускули, за да се опитаме без чуждо финансиране да успеем, за да не изместим фокуса. Ясно е, че всяко допълнително финансиране може да отклони нещата, да отвори вратата към нечии претенции“, казва Момчил. Първоначалната им идея е хората сами да правят комбинацията между вино и храна – „избирайки виното през сайта да им излиза списък с всякакви храни, подходящи за него. После се оказа че клиентите са склонни да изберат виното, но предпочитат да се доверят на нашите препоръки за храната. Минахме на етап, при който предлагаме готови кутии, в които водещо е виното“, казва Момчил. Към него се предлагат както изтънчени сирена и месни продукти, така и фини шоколадови бонбони и десерти.
Абонаментните планове са „лукс” и „класик” на различни цени за 1, 3, 6 и 12 месеца.
Най-просто казано бизнес моделът на Bottle/Cheese е базиран онлайн и включва:
- Всеки месец кутия с вино, препоръчано от сомелиер, съчетано с трайна храна
- Ново приключение – кутията всеки път съдържа нова комбинация с различен вкус
- Нова изненада – възможност за създаване на свой списък с предпочитани вина
- Идея за подарък абонамент или еднократно изпращане на подарък на любим човек.
Началото е трудно и най-големите пречки са липсата на информация как да стартират дейността си, малкото обучителни програми, усещането, че са напълно сами. „Но когато човек има време и желание, намира информация“, казва Лисичков. Сега всички, с които той, съпругата му и приятелката й Светла имат допирни точки – потребители, потенциални клиенти и партньори, прегръщат идеята и ги подкрепят изцяло. Все още не знаят кое е най-успешното в тяхното начинание. „В началото сме и имаме страшно много работа, за да говорим за каквито и да било успехи“, категоричен е Момчил. Но вече си дават сметка, че някои неща биха направили по друг начин. „Започнахме малко преди Нова година и се фокусирахме върху коледни предложения, но се оказа, че времето е съвсем малко. Вложихме много усилия в кратка кампания, която би трябвало да бъде правена месеци наред, а не седмици. Благодарение на усилията на Светла, имахме добри продажби, но поради малкото време, всички работихме почти денонощно по празниците. Тази година ще започнем много по-рано и ще бъдем много по-успешни“, уверен е Момчил Лисичков. Затова той и двете жени в отбора смело планират голяма мрежа от абонати на услугата Bottle/Cheese в България и стъпване на европейския пазар с комбинации от български вина и храни.
Bottle/Cheese https://bottlecheese.com/ Тел. 0888880186 Имейл: info@bottlecheese.com