Не подценявайте ролята на експертността си за своите продукти. Вие имате живото познание за храните и напитките, които произвеждате, както и разбиране за тяхното позициониране, независимо дали осъществявате маркетинг или контактувате с потребителите.
В една голяма компания с много служители ситуацията е твърде различна. На маркетинговия служител, който трябва да планира уебсайт или да избере рекламни материали, може да не му пука много за истинската природа на предлагания продукт. Дали той се вълнува за съдбата на този продукт, когато планира сумата, която трябва да се изразходи за телевизионна реклама? Маркетинговите специалисти в една голяма фирма приемат работата си в нея, защото тя им осигурява по-висока заплата и престиж, отколкото на предишното работно място, а не защото имат доживотен афинитет към който и да е продукт от фирменото портфолио.
Служителят в голяма компания, който вдига телефона в отдела за връзки с клиентите, никога не е стъпвал в производствените помещения. Пиарът, който подготвя прессъобщение за продуктите, може да има съвсем повърхностна представа за тях – по-важното за него е да се вмести в определени обеми и да спази сроковете.
На този фон вие имате огромния шанс да използвате преките си познания и прозрения за своя продукт и вдъхновено да разкажете за неговата история и начина, по който е бил произведен. Хванете всички аспекти, които ще доведат до висока оценка на вашето занаятчийско производство – сезонност, произход, етапите на подготовка и производство, начина, по който продуктът е узрял, смесен, приготвен, овкусен. Спомнете си колко пъти сте опитвали продуктите си по време на тяхното създаване! Разказвайте за своите връзки с фермерите и доставчиците.
Не е нужно всички ваши послания да засягат уникалността или сложността на производство на вашите храни и напитки. Можете да изградите доверие у клиентите си като изтъквате простите аспекти на вашата рецепта и начин на производство. Всички тези фактори ще засилят у вашите потенциални потребители убеждението, че им предлагате нещо смислено и специално.
Не се страхувайте да се позиционирате пред света като експерт по своите продукти. Станете член на жури и оценявайте сходни занаятчийски храни и напитки в местно кулинарно шоу или изложба. Разкажете за своето производство на местните ученици и студенти – може пък да публикуват история за продукта ви в училищния или университетския вестник. Предложете своето експертно мнение в местната радиостанция, когато по някакъв повод храни и напитки са на първите страници на пресата. Споделете своите мисли, идеали и стремежи за перфектната лютеница, сирене, бира, мед, градински чай или каквото и да е от това, което създавате. След като успеете да създадете добра репутация на своето производство, ще ви се отворят допълнителни врати и приятно ще се изненадате от появилите се чудесни медийни възможности.
Следва уникалната поредица от преводни статии „Small but Mighty” („Малък, но могъщ“) на английския маркетолог Джени Хермол. Тя представя 7 начина за това как малките бизнеси в земеделието и храните могат да светят по-ярко от тези на по-големите конкуренти. В следващата статия ще стане въпрос за това защо е важно да познавате отблизо своите клиенти.